Przedszkole Miejskie nr 3
im. Krasnala Hałabały
 
jesteś tu: strona główna
szukaj:
Powiadom znajomego
Jeżeli znasz kogoś, kogo może zainteresować ta strona, powiadom go o niej.

Twoje imię/nazwisko/pseudonim



Adres e-mail znajomego



 
 

O PROGRAMIE

 PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 3 IM. KRASNALA HAŁABAŁY GORZÓW WLKP.

 

 

 

 

PROGRAM AUTORSKI

 

   

MAŁY MISTRZ KODOWANIA

 

 

 

 

 

 

 

Opracowały:

Iwona Strach, Marzena Adamska, Natalia Turów, Małgorzata Operacz

 

 

 

 

 

 

I CELE:
·        rozwój spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia
·        rozwój manualny oraz wzrokowo- ruchowy zwłaszcza motoryka mała
·        kształtowanie umiejętności społecznych i kompetencji miękkich ( współpraca w parach, w grupie) - trening pamięci - odczuwanie radości i zadowolenia z pokonywania trudności;
·        odczuwanie radości i zadowolenia z pokonywania trudności;
·        nabywanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych;
·        rozbudzanie inwencji twórczej i kreatywności;
·        odczytywanie, rozumienie symboli i znaków;
 
II METODY PRACY:
·        Czynne (zabawy badawcze, eksperymenty)
·        Aktywne (burza mózgów)
·        Oglądowe (obserwacja, pokaz)
·        Słowne (wiersze, piosenki, opowiadania, zagadki, rozmowa, dyskusja)
 
III FORMY ORGANIZACYJNE:
·        zbiorowa;
·        grupowa;
·        indywidualna.
 
IV POMOCE DYDAKTYCZNE:
Do zajęć z zakresu kodowania , będą wykorzystywane pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji działań w tym zakresie tj.:
·        DWIE PLANSZE DO KODOWANIA znajdują się na niej pola, które składają się z 5 x 5 kwadratów o wielkości 20 cm na 20 cm, druga – 10 x 10 kwadratów o wielkości 10 cm na 10 cm.
·        KUBECZKI DO PLANSZY w 10 kolorach,
·        Obrazki – ilustracje tematyczne                           
- zwierzęta: mysz, pies, kot
- rośliny
- pojazdy: auto, samolot, żaglówka
- zabawki
- zwierzęta
- figury
- kształty.
·        Cyfry od 1 do 9 oraz cyfry konkrety- 10 x 10 cm :
·        Klocki ruchu - strzałki, START, STOP
Do zajęć zostaną również przygotowane na bieżąco pomoce niezbędne do realizacji określonej tematyki. Zajęcia będą prowadzone w grupie 3, 4, 5, 6 – latków, a zabawy dostosowane do wieku.
 
V TOK ZAJĘĆ:
Zajęcia z kodowania rozpoczną się w listopadzie 2019r. a zakończą w czerwcu 2020 r.
Proponowane zabawy trwać będą do 30 min. i przebiegać wg podobnego toku:
1.      Wstęp zajęć obejmujący przedstawienie piosenki, wierszyka lub krótkiego opowiadania dotyczącego zagadnienia; omówienie tematu.
 
W naszej grupie praca wre, a Mistrzowie kodują.
Może za rok albo dwa, nowy świat zbudują.
Hej kolego, koleżanko dość leniuchowania.
Dołącz do nas zapraszamy, zostań mistrzem kodowania.
2. Zajęcie właściwie z użyciem PLANSZY DO KODOWANIA lub innej pomocy dydaktycznej.
3. Zabawa ruchowa powiązana z omawianym zagadnieniem.
Zajęcia odbywać się będą 2x w miesiącu wg poniższego harmonogramu.
 
LISTOPAD
1. Warunki i pętle- zabawy ruchowe ukazujące powtarzalność danej czynności
2. Sudoku duże/małe na planszy
Potrzebne po 10 kubków w 10 kolorach.
Ułóż kubki tak, aby żaden kolor nie powtórzył się ani w pionie ani w poziomie
 
GRUDZIEŃ
3. Zakodowany prezent – symetria
4. Układanie pod dyktando
I. Układamy kwiatka. Połóż różowy kartonik na pole A2,A4, B2, C2… Zielony kartonik połóż na pole D3, E3, E4, E5…..
II. Nauczyciel kładzie na macie kolorowy kartonik z cyfrą. Dziecko układa tyle kubków ile wskazuje dana liczba w danym kolorze. Posługuje się liczebnikami
głównymi i porządkowymi.
 
STYCZEŃ
5. Zbudujmy wieże ,,Która najwyższa?"
Dzieci starsze:
Dzielimy dzieci na zespoły, każdy z nich otrzymuje taką samą liczbę kubeczków (60-100). Zadanie polega na wybudowaniu najwyższej wieży z dostępnych kubeczków. Wieża musi utrzymać się przez 5 minut od jej zbudowania.
,,Zbuduj według klucza"
Tu podajemy dzieciom konkretny klucz, którym będą kierować się podczas budowy np: kolory ustawiamy naprzemiennie, każde piętro to inny kolor budowli, na każdym piętrze musi być nieparzysta liczba kubeczków
6.Układanie wieży według kodu
Ułóż wieżę zgodnie z instrukcją
Nauczyciel układa kolorowe kartoniki w kształcie wieży.
Dziecko musi w takich samych kolorach wznieść wieżę z kubków.
 
LUTY
7. Konstruowanie gry planszowej
Na macie edukacyjnej dzieci z nauczycielem planują grę planszową z zadaniami do
wykonania. Nazywają obiekty na ilustracjach, liczą, odczytują liczby, rozwijają analizę i syntezę słuchową, uczą się, współzawodnictwa.
8. Zadania z wykorzystaniem tablicy multimedialnej – korzystanie ze strony internetowej www.klikankowo.jimdo.com
 
MARZEC
9. Kodujemy pory roku
Na sylwecie drzewa nauczyciel kładzie po 1 symbolu czterech pór roku. Dzieci otrzymują obrazek i układają go w odpowiednim miejscu przyporządkowując do danej pory roku.
10. Zadania z wykorzystaniem tablicy multimedialnej – korzystanie ze strony internetowej www.klikankowo.jimdo.com
 
KWIECIEŃ
11. Układanie wzoru względem osi symetrii
Wyznaczamy oś symetrii. Zaznaczamy cyfry i litery po dwóch stronach maty symetrycznie. Dzielimy dzieci na 2 grupy. Jedna układa wzór po lewej stronie, druga grupa odwzorowuje układ kubków po prawej.
12. Kolor postaw...kolor zabierz
Przyjmijmy, że są dwa zespoły, każdy z nich ma 25 kubeczków (5 po 5). Dążymy do tego, żeby "pozbyć się" wszystkich swoich kubków. Rzucamy kostkami, wyrzucony kolor mówi nam, który kolor kubków możemy ustawić na planszy, a liczba oczek wskazuje liczbę kubeczków. Jeśli wypadnie kolor biały możemy zdjąć jeden kubek z planszy i dać go przeciwnej drużynie. To ważne bo z każdego koloru jest 9 pól a kubków dwie drużyny mają 10, więc może dla naszego zabraknąć miejsca.
 
MAJ
13. Kolorowy motyl...z kodowaniem i geometrią w tle
Na początek układamy kontury kolorowego motyla, następnie dzieci wypełniały środek według kodu: bierzemy dwa jednakowe kubeczki i kładziemy na dwóch
skrzydłach, w podobnych miejscach na jednym i drugim.
14. Trasa
Znajdź jak najkrótszą trasę np. listonosza do poczty, myszki do serka(prawo, lewo, do góry, na dół)
 
CZERWIEC
15. Zaplanuj trasę tak, aby przejść przez oznaczone punkty – kształtowanie orientacji w przestrzeni
16. Wyjście do pracowni LEGO
 
VI KODOWANIE DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI
·        W II semestrze zostaną zorganizowane zajęcia otwarte dla rodziców
·        W II semestrze zostanie poprowadzona Rada Szkoleniowa dla pozostałych nauczycieli przedszkola

 

 

Zobacz zdjęcia w galerii

04.03.20 kodowanie - symetria gr. IV
05.03.20 MAŁY MISTRZ KODOWANIA- TWORZYMY GRĘ PLANSZOWĄ GR IV
07.01.20 "MAŁY MISTRZ KODOWANIA" 5
12.12.19 MAŁY MISTRZ KODOWANIA
15.11.19 "MAŁY MISTRZ KODOWANIA" 1 GR. III
19.12.2019 MAŁY MISTRZ KODOWANIA- SYMETRIA
20.01.20 KODOWANIE 6 GR. III
20.01.2020 "MAŁY MISTRZ KODOWANIA" - BUDUJEMY WIEŻĘ
28.11.19 "MAŁY MISTRZ KODOWANIA" 2 GR.III
8.01.2020 MAŁY MISTRZ KODOWANIA- BUDUJEMY WIEŻĘ
GRUDZIEŃ 2019 "MAŁY MISTRZ KODOWANIA" 3, 4 GR.III
KODOWANIE LUTY - MARZEC GR. III
LISTOPAD-GRDZIEŃ MAŁY MISTRZ KODOWANIA
STYCZEŃ - LUTY MAŁY MISTRZ KODOWANIA

 
Ostatnio dodane zdjęciawięcej ...
ZABAWA RUCHOWA Z LICZENIEM - KAJA GR.II
ZABAWA RUCHOWA Z LICZENIEM - KAJA GR.II
CZARODZIEJSKIE PUDEŁKO - WIKTORIA GR.II
CZARODZIEJSKIE PUDEŁKO - WIKTORIA GR. II
CZARODZIEJSKIE PUDEŁKO - WIKTORIA GR.II
JAK UROSŁA NAM CEBULA - KAJA GR.II
Losowe zdjęcia z galeriiwięcej ...